Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jeffrey Kooten - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jeffrey Kooten - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

05 December 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Na vroeg op te zijn gestaan was het woensdag 27 november zover om richting schiphol te gaan. Ik had geen directe vlucht, maar vloog met een overstap op Londen Heatrhrow wat allemaal prima verliep. Na een lange vliegreis van bijna 12 uur kwam ik dan eindelijk aan in Bangkok rond een uurtje of 10. Daar aangekomen was het eerst zo snel mogelijk geld pinnen. Alleen dit lukte niet met mijn pinpas, aangezien deze nog beveiligd was met alleen pinnen binnen Europa, bleek later. Gelukkig had ik een creditcard bij waarmee het wel lukte. Vervolgens de trein richting bangkok genomen en verder met een taxi, waarmee ik geluk had want kwam toevallig op het station een Spaans stel tegen die de taxi wilden delen met mij en aangezien we bijna naar dezelfde straat moesten was dit ideaal. Uiteindelijk heb ik helemaal niks betaald en heb de Spanjaarden laten betalen als vergelding voor die verloren finale. In bangkok verbleef ik in de ''backpackersstraat'' Khao San Road'' waar veel hotels/guesthouses zitten. Prima hotel met ruime kamer en als bonus zwembad op het dak. Enige nadeel was alleen dat de muziek bij de bar tegenover het hotel zooo verschrikkelijk hard stond dat ik in mijn nest lag te trillen, maar met oordoppen was het te doen. De eerste dag niet veel gedaan, toch een beetje last van een jet lag denk ik.
De volgende dagen heb ik Bangkok verkend en eigenlijk de meeste toeristische attracties wel bezocht, zoals Grand Palace, Wat Po, China Town en ga zo maar door. Het was alleen wel erg chaotisch en druk. Overal brommers, tuk tuks, auto's, irritante mannetjes die je een pak willen aansmeren of een massage of een ritje in een tuk tuk...
Toch had ik besloten een dagje extra in bangkok te blijven omdat ik de eerste dag niet veel gedaan heb door de jet lag, op zondag heb ik daarom de Chatuchak weekend market bezocht, gigantisch markt waar ze van alles hebben en relatief goedkoop. Toch is deze markt al wel redelijk toeristisch al zeg ik het zelf, dus vond het ook weer niet zo goedkoop. Vervolgens had ik het wel een beetje gehad met de drukte dus heb een tochtje met de boot over de rivier gemaakt die door bangkok loopt. Rustgevend en je hebt een mooi uitzicht over de stad. Daarna nog een lekker voetmassage genomen en nog een beetje in het zwembad gehangen en uiteraard nog Pad Thai gegeten.
Maandag was het tijd om verder te reizen richting Kanchanaburi. Een stad met een oorlogsverleden en in een mooie omgeving. Met de trein zou dit ongeveer 2,5 uur duren, maar dat werd uiteindelijk ruim 3,5 uur, doordat de trein moest wachten op een tegemoet komende trein, blijlkbaar hebben ze dus maar 1 spoor waar beide treinen over moeten. Nouja er rijden dan ook maar een aantal treinen per dag deze route. Ik kwam tegen de avond aan en moest dus nog op zoek naar een slaapplek. Kanchanaburi heeft 1 lange straat met guesthoused, bars en eetstalletjes. Zo moeilijk was dit niet en ineens zie ik naast me de ''holland bar'', dus ik dacht laat ik hier eens vragen naar een guesthouse, maar helaas sprak er niemand nederlands. Het eerste de beste guesthouse ingelopen en er was nog plek, wel relatief duur (12 euro), maar had geen zin om verder te zoeken en zou de dag erna naar een goedkopere kamer kunnen. 's Avonds de stad beetje verkend en keertje pizzatje gegeten. Vervolgens beland in een soort van reggae bar met live band. Echt super vet, iedereen die hier goed een instrument kan spelen mag zo mee spelen in de band, klinkt echt geweldig. Naast de gewone bars zijn er hier tegen mijn verwachting in toch ook gogo bars als de ping pong bar. Denk omdat er hier toch wel veel toeristen komen en als je er aan het begin van de avond langs loopt zie je de bekende beelden van oudere mannen met jongere meisjes.
Dinsdag heb ik een fiets gehuurd en de stad verkent. Een aantal oorlogsmusea bezocht en de bekende brug over de River Kwai (zie foto's). Deze brug heeft een belangrijjke rol gespeeld in het verleden van de stad. 's Avonds gegeten bij een vegetarisch isaan (streek noord-oosten) restaurantje, nouja restaurant is het niet echt te noenem, maar het eten was super lekker. Daarna weer naar de reggea bar gegaan en wat mensen ontmoet en toevallig ook een nederlander. Eigenlijk niet van plan het laat te maken maar dit mislukte toch weer na een aantal biertjes. Dit omdat ik woensdag een tour had geboekt om de Erawan Watervallen te bezichtigen en ''the death railway''. Na wat moeite met op staan de bus in en rijden maar. Het Erawan national park bevat verschillende watervallen die op verschillende levels liggen, het is dus een aardig klimmetje naar de top maar gelukkig in de schaduw door al het bos. Het water is echt super helder en er zwemmen vissen die je een gratis voetbehandelijk geven door je dode huidcellen op te eten. Super ontspanned en mooie plaatje om te zien. Daarna een tochtje met de trein over the death railway gemaakt. Een stuk houten spoorlijn tussen de bergen aangelegd door gevangen tijdens de 2e wereldoorlog. Hier hebben ook veel nederlanders aan mee moeten werken die door de Jappaner gevangen waren genomen. Mooi plaatje als je op de houten rails rijdt en de rest van de trein over het spoor ziet hobbelen. Daarna weer terug naar kanchanaburi en s avonds nog wat gedronken met wat mensen. Eigenlijk zou ik vandaag verder gaan maar heb besloten nog een dag hier te blijven omdat het een leuk stadje is en ik vandaag wat kan relaxen, foto's uploaden en dergelijk. Daarnaast is het vandaag niet alleen sinterklaas maar ook de verjaardag van de koning hier waardoor er vanavond bij de brug een vuurwerkshow is. Nou heb ik gehoord dat de festiviteiten wel wat minder zijn vanwege de onrusten in thailand, vooral bangkok, wegens de protesten tegen de regering.

Dit was het dan voorlopig weer, als het goed is zijn de foto's op de onderstaande link te zien. Ik weet het niet zeker aangezien deze computer in thai is en het lastig werken is zo.

https://picasaweb.google.com/118141929152412598284/5December2013

  • 05 December 2013 - 08:29

    Laura:

    Wat een verslag!:) ik zie al dat jij er beter in bent als ik was:) veel plezier nog!!

  • 05 December 2013 - 08:31

    Jeffrey Van Kooten:

    Dankje, het is niet mijn favorite bezigheid, maarja probeer het 1x per week ofzo te doen.

  • 05 December 2013 - 10:10

    Niels Hendrikse:

    Heel leuk verslag Jeffrey, hoop dat je het erg naar je zin hebt!

  • 05 December 2013 - 10:18

    Eline Hundersmarck:

    Hee, wat leuk om je verslag te lezen en de foto's zijn ook echt tof!
    Ik zit over een maandje in Bangkok dus ik haal er alvast handige tips uit ;)
    Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 4733

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 28 Januari 2014

Thailand & Laos

Landen bezocht: